Alla inlägg den 8 april 2017

Av Johanna - 8 april 2017 23:06

Njuter verkligen till max på helgerna flr dp vet jag att det inte kommer några jobbiga samtal från olika myndigheter m.m

I förmiddags satte jag mig på balkongen och njöt i solen och läste en helt fantastisk bok "problemskapande beteende" av Bo Hejlskov. Har läst andra böcker och information skrivet av honom.
Fastnade så i boken då Jesper hade en kompis här hemma och Albin spelade tv-spel att jag helt försvann. Det va som att öppna en manual i huvudet på mig och jag fick så otrolig många aha-upplevelser. Ska fortsätta läsa imorgon igen.

Sen kallade vardagen tillbaka mig och det blev matlagning, tvätt och handla lördagsgodis med grabbarna grus. Ikväll sätt vi och skrattade gott åt Talang 2017 på TV4.

Nu till den hemska terrorattacken i Stockholm igår. Barnen har ju sett och hört mycket. Albin förstår nog mer men inte allt. Jesper förstår nog inte alls då han säger konstiga saker. Försöker möta dem i deras frågor men det är så svårt att förklara för dem, speciellt Jesper, som har väldigt svårt för förståelse pga sitt funktionshinder.
Om nån vet hur man kan/ska/inte ska m.m prata med sina barn som har svårigheter i vardagen om detta som hänt?
Skriv gärna isåfall en kommentar i bloggen så fler kan läsa..
Nu är det läggdags för min del, killarna sover redan så jag skriver mer imorgon

Av Johanna - 8 april 2017 15:49

Förutom mina barn är våra underbara katter, Gustav och Sixten.
Båda är norskaskogkatter och är kattungar. Dem får en att må så otroligt bra när man är lite nere.
Älskar deras galna upptåg dem har för sig på kvällen innan vi ska läggs oss, låter som 2 galopperande hästar kommer dundrande på parketten...

Ovido - Quiz & Flashcards