Direktlänk till inlägg 7 oktober 2019

En superskön helg

Av Johanna - 7 oktober 2019 11:22

Denna helgen har det bara varit jag, Mattias och Astrid. Albin var hos sin pappa och körde Laserdome och bowling.

På lördagen var det babysim och efter det åkte vi och köpte bla en åkpåse till vagnen. När vi kom hem så somnade Astrid och vi fick väcka henne efter 2 timmar. Hon blir så trött efter badet.

På kvällen passade Mattias på att baka kanelbullar till Jespers kalas om 2 veckor innan vi bänka oss i soffan framför en film. Vi båda missade slutet på filmen för vi somna haha, så typiskt.

I söndags donade jag här hemma medan Mattias handlade och Astrid sov.
Sen åkte vi iväg till Hisingsparken där jag först hälsade på en gammal arbetskamrat och sen gick vi en lång sväng. Stannade på ett litet café där vi träffade på en som simmar i samma grupp som Astrid så vi fika tillsammans. Va super mysigt och skönt då solen lös och vi hade trevligt sällskap.
Och som toppen över allt så blev våran lilla skrutt 6 månader.

Igår satt vi och planera våran föräldraledighet och jag ska få njuta av hemmatid med Astrid i 10 månader till innan Mattias tar över. Fast vi ska ta dubbeldagar under nästa sommar istället för semester.
Det är iallafall så det ser ut nu men det ju ändras.
Nu sover Astrid så ska passa på att ta det lungt innan en go promenad i solen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 november 2019 16:21

Jag var ju hos läkaren i måndags efter mycket tjat om att jag ville byta läkare då hon jag hade inte lyssnade på mig. Igår ringde läkaren mig och sa att mina prover för sköldkörteln hade ändrat sig och det var bara en tidsfråga innan det visade någo...

Av Johanna - 31 oktober 2019 09:41

Igår packa vi in oss i bilen och åkte hem till pappa och Ingalill. Annika och Elsa kom också dit och dem va lika gulliga ihop som sist. Astrid va lite små gnällig och rörig i sin stackars lilla mage. Efter en ipren för att dämpa smärtan hon hade...

Av Johanna - 29 oktober 2019 21:44

I söndags var det Liverpool på TV:n och Astrid var extremt intresserad och jublade stort när dem vann, haha. I igår var jag hos läkaren på morgonen och fick träffa en riktig läkare denna gången. Fick ta en massa nya prover och ska ev behandlas f...

Av Johanna - 26 oktober 2019 20:24

Haft ett par lugna dagar för att ta igen mig lite. Men idag har vi firat älsklingen som fyller 45 år. Grattis på födelsedagen Mattias. Älskar dig så otroligt mycket och jag är så glad att jag träffa dig. Jag är glad att just du är pappa till Astr...

Av Johanna - 23 oktober 2019 13:18

Veckan som varit har kommit ikapp mig. Har mått så otroligt dåligt och känner mig väldigt nere. Det började med att vi skulle ha en rolig helg med Jesper då han fyllde 12 år i söndags. Natten till fredagen 03.30 ringer läkaren från sjukhuset och...

Skapa flashcards