Alla inlägg under november 2016

Av Johanna - 27 november 2016 12:10

Vill tacka alla mina vänner att ni förstår hur jag har det och att ni finns där för mig och lyssnar. Som jag sagt så är jag extremt dålig på att be om hjälp. Ett speciellt tack till syrran som ska komma upp och hjälpa mig nån helg framöver, det betyder mycket.
Jag kanske inte alltid svarar på samtal eller sms just nu då det är mycket på hemmaplan med barnen men ni är alltid välkomna hit.
Tror att Jesper är mest orolig inför julen och jullovet då det inte är som vanligt varken hemma eller i skolan och det påverkar hans humör extremt.
Till er som inte vet har båda mina killar funktionshinder och det är väldigt tufft för nära och kära och speciellt för dem själva.

Det som är mest jobbet är att se hur kompisar stöter bort Albin (fast det mest är pga föräldrarna). Han är otroligt ledsen och har blivit en innesittare efter skolan pga detta. Att se hur ledsen han är påverkar mig och jag blir vansinnig att föräldrar inte kan inse sina egna barns problem och beteende men det är klart att det är lättare att skylla på ett annat barn som har lite extra problem.
Ingens barn är bättre än någon annan och efter en dag med Albin i skolan fick jag verkligen se det!!!
Att föräldrar tycket att Albin ska byta klass eller skola pga hans beteende bör vara med i skolan en dag så får ni se att det inte är han som stör i klassrummet..
Ni föräldrar får gärna ringa mig och prata om det är någon ni funderar över. Jag är öppen och ärlig och diskuterar gärna för att det ska bli bättre för alla.

Tack för mig!!!

Ovido - Quiz & Flashcards