Alla inlägg den 6 april 2017

Av Johanna - 6 april 2017 15:38

För att göra en lång historia kort så ska jag förklara lite vad som hänt och vad som är på gång.

Albins skola har gjort en anmälan till soc då dem anser att Albin sover dåligt och är trött i skolan och tycker att han behöver en kontaktfamilj.
Detta hände efter att jag drog i lite trådar hos skolinspektionen.
Vi ska nu ha ett möte om 2 veckor tillsammans med alla insatser vi har och jag har även kallat rektorns chef (vilket inte var populärt).

Har pratat med soc och vi är på samma spår att det är skolans ansvar att få han att vara kvar i skolan när han väl är där.
Anledning till att han är trött och håglös i skola är inte pga bristande sömn utan snarare att han koncentrerar sig så för att inte "misskyckas" och sen är det även hans hörsel som är jobbig för honom. Detta gör att han lätt får huvudvärk.
Inte konstigt att han blir lätt irriterad för småsaker.
Skolan anser att inte jag gör mitt i hemmet på alla möten. Jag har sagt att dem är mer än välkomna hem efter arbetstid och kola hur jag har det.

Summa av allt med mötet är att jag förväntar mig att åka på så mycket skit som möjligt från dem men jag tänker inte diskutera så mycket om det som varit utan det som kommer. Vi måste sätta upp mål m.m och se på vilket sätt vi kan stötta Albin så att han mår bra i skolan.
När det gäller att må bra hemma så kan jag inte göra så mycket mer å stötta honom och bekräfta hans känslor som kommer. Han är ledsen näst intill varje dag pga att han inte har några vänner.
Nu är han ledsen inför kommande påsklov där han kommer att sitta inne hela dagarna och spela.

Kommer att uppdatera er om hur det går.

Ovido - Quiz & Flashcards