Direktlänk till inlägg 5 maj 2017

Mycket nu

Av Johanna - 5 maj 2017 23:26

Känner att jag behöver skriva lite om varför jag är så dålig på att höra av mig till vänner m.m

Som jag skrivit innan har jag haft problem med mig själv ett tag och jag har varit hos kirurgen där jag opererade mig för snart 2 år sedan, hos olika andra läkare.
Grejen är så att jag haft problem med mitt ena bröst och jag har inte mått så bra. Har ätit antibiotika för att se ifall det blev bättre.
Men den senast veckan så här det börjat igen..
Svettningar på nätterna, dålig aptit m.m
Så i tisdagskväll när kan kände igenom brösten kände jag en knöl i armhålan nära bröstet. Ringde till VC i Kärra och bad om en snabb tid efter ett samtal med bröstmottagningen på Sahlgrenska men det dem endast kunde erbjuda mig va en tid om 3 1/2 vecka. Bad dem mer eller mindre dra åt helvete och bytte VC till Selmas läkarhus..
Åkte dit i torsdag kl 8 och fick en tid till läkare redan 8.45
Hon skulle skicka remiss till bröstmottagningen direkt då hon kände en knöl i armhålan där jag kände den och även nån mer mellan revbenen. Det jag blev rädd för va när hon sa att det va en fast knöl som inte gick att röra på. Så nu är det bara att vänta på provsvar och en tid så jag kan kolla upp en gång för alla vad det är.
Men nu är jag iallafall på rätt ställe..

Tankarna är många men den största av dem alla är:
Vem ska ta Barnen ifall det är något allvarligt? Vem ska hjälpa mig om jag inte orkar med?
Jag hoppas för min och mina barns skull att det inte är något allvarligt..
Vet att man inte ska måla FAN på väggen förrän man vet men dem har ingen annan än mig...
Känner att jag bara vill skrika rakt ut men det kommer inget ljud.

Onödiga meddelanden undanbedes just nu då jag kanske inte orkar svara på dem. Jag försöker prata med närmaste familj och vänner nu.
Kommer skriva mer om detta så fort jag får reda på något mer...

 
 
Ingen bild

Itt Andersson

7 maj 2017 10:20

Du behöver inte känna att du ska svara på den här kommentaren! Känner med dig Johanna. Hittade en knöl i armhålan för många år sedan och minns som ensamstående mamma alla tankar som gick igenom huvudet. Den fruktansvärt långa tid det tog innan jag fick svar. Min visade sig vara mycket ovanlig och ofarlig. Pratade precis som du med nära människor runt omkring mig och upptäckte då att det fanns många som lovade att ta hand om min dotter utifall att.
Fortsätt prata med nära och kära och tänk inte på att du besvärar med din ångest. För jag vet att den är för djävlig! Jag vet också att de finns för dig.

Ta hand om dig Johanna. Jag finns på FB (Messenger) om du vill !!!.

Kram

Johanna

15 maj 2017 13:28

Ja ångesten är det värsta, att inte kunna sova och äta ordentligt.
Alla tankar som snurrar gör en galen.
Väntan på att få träffa rätt läkare som bara kan ge mig svar är så sjukt jobbig.
Kan ju som sagt vara en helt ofarlig knöl men det är svårt att tänka så.
Tack för dig stöd
Kram

 
Custom dissertation Writing

Custom dissertation Writing

13 maj 2017 13:51

I have seen here and in the wake of looking at this stuff I should need to bookmark this learning. I am returning soon for all the all the more getting intresting.

http://https://www.dissertationking.co.uk

 
Ingen bild

Reehana

13 maj 2017 13:53

I have seen here and in the wake of looking at this stuff I should need to bookmark this learning. I am returning soon for all the all the more getting intresting.
<a href="https://www.dissertationking.co.uk/write-my-dissertation/">Write my dissertation cheap</a>

Johanna

15 maj 2017 13:31

What do you mean?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 november 2019 16:21

Jag var ju hos läkaren i måndags efter mycket tjat om att jag ville byta läkare då hon jag hade inte lyssnade på mig. Igår ringde läkaren mig och sa att mina prover för sköldkörteln hade ändrat sig och det var bara en tidsfråga innan det visade någo...

Av Johanna - 31 oktober 2019 09:41

Igår packa vi in oss i bilen och åkte hem till pappa och Ingalill. Annika och Elsa kom också dit och dem va lika gulliga ihop som sist. Astrid va lite små gnällig och rörig i sin stackars lilla mage. Efter en ipren för att dämpa smärtan hon hade...

Av Johanna - 29 oktober 2019 21:44

I söndags var det Liverpool på TV:n och Astrid var extremt intresserad och jublade stort när dem vann, haha. I igår var jag hos läkaren på morgonen och fick träffa en riktig läkare denna gången. Fick ta en massa nya prover och ska ev behandlas f...

Av Johanna - 26 oktober 2019 20:24

Haft ett par lugna dagar för att ta igen mig lite. Men idag har vi firat älsklingen som fyller 45 år. Grattis på födelsedagen Mattias. Älskar dig så otroligt mycket och jag är så glad att jag träffa dig. Jag är glad att just du är pappa till Astr...

Av Johanna - 23 oktober 2019 13:18

Veckan som varit har kommit ikapp mig. Har mått så otroligt dåligt och känner mig väldigt nere. Det började med att vi skulle ha en rolig helg med Jesper då han fyllde 12 år i söndags. Natten till fredagen 03.30 ringer läkaren från sjukhuset och...

Ovido - Quiz & Flashcards