Alla inlägg under september 2019

Av Johanna - 26 september 2019 12:20

Vi var ju på rehab med Astrid i fredags och det var mycket bättre. Däremot så vill hon inte stå upp och drar upp ena foten. Sjukgymnasten tyckte att hon stretade emot när hon gjorde lite övningar och verkade vara besvärad av det så vi ska kolla med läkaren den 9:e oktober. Sen skrev hon upp oss på mini motorik varje fredag för att träna med Astrid.

På lördagen var vi på babysim där hon fick göra sitt första dyk, (video kommer) och min pappa och Ingalill var med och titta så tog lunch efter det.
Åkte sen vidare och träffade min älskade mormor på sjukhuset, både lördag och söndag.
Tog en bild med 4 generationer kvinnor/tjejer.
Tur att jag har börjat på min diet nu för jag är rund som en boll haha.

Vi har under veckan fått reda på att mormor ska få stanna 4 veckor till då hon under den tiden ska få intravenös antibiotika under den tiden och förhoppningsvis kunna operera sig efter det.
Vi var på teckenspråkundervisning på tisdagen och föräldramöte på Albins skola.
I går var vi på öppna förskolan i Kärra och kolla läget. Det var inga personer som man kände där men oj va uppdelade grupper det var. Va knappt nån som våga prata med en bara för att dem inte visste vem man var, men är väl lite typiskt bland människor, livrädda att öppna munnen när man inte vet vem det är.

Nu väntar jag på att mormors läkare ska ringa för dem ska ev skicka hem henne.
Blir så jäkla trött på dem då hon inte klarar sig själv.
Skriver mer ikväll om detta...

Av Johanna - 20 september 2019 09:35

Nu är allt som vanligt igen och älskade Gustav är hemma igen. Han är mycket piggare och busar med Sixten och vill mysa hela tiden. Så himla skönt.

I onsdags var jag på BVC och träffa andra mammor och barn i en föräldragrupp. Denna gången handlade det om barnsäkerhet där vi lärde oss bla hur man ska göra om ett barn där luftvägsstopp. Vi tog en promenad dit och hem, det har ju varit så skönt väder så man får passa på.

Igår mötte jag min mamma vid tåget och köpte lite kläder till Astrid i storlek 74 så nu är vi redo ifall hon växer ur dem hon har nu.
Handlade inne på Newbie butiken i Nordstan, är ju fullkomligt livsfarligt att gå in där, dem har såååå mycket fina kläder.
Sen gick vi och tog en lunch, blev en räksallad för mig eftersom jag har ändrat min livsstil och köra lchf efter kostschema.
Är ni intresserade av att jag skriver vad jag äter varje dag så säg till så lägger jag ut recept varje dag.
Astrid var så otroligt trött när vi åkte bussen hem att hon sov i 2 timmar.

Idag ska Astrid på rehab för förhoppningsvis sista gången. Så blir en promenad innan och efter det.
Passa på och njut av vädret nu...

Av Johanna - 18 september 2019 16:22

Fick åka till veterinären igår med Gustav då han varit dålig sen i söndags med bla diarréer. Igår låg han bara i badrummet och ville inte äta eller dricka. Dem ville ha kvar honom över natten.
Imorse fick jag ett gulligt sms.

När dem ringde förut ville dem ha kvar honom en till natt för att observera honom och försöka få in han mat.
Så får avvakta tills imorgon...

Av Johanna - 17 september 2019 11:22

Har varit lite extra trött efter helgen som varit så därför kommer inlägget om helgen lite sent.

Lördagen började med att Astrid hade babysim. Hon älskar det och har blivit så duktig på vissa saker. Hon skulle egentligen gjort sitt första dyk men vi var inte där förra lördagen eftersom hon var sjuk så det blir nästa gång.
Jesper var med och tittade på när syrran bada och han såg så stolt ut.

Efter simskolan åkte vi hem och kolla på Liverpool matchen innan det var dags att oss klara för ett första besök med hela familjen på restaurang. Alla barnen var så duktiga och maten va kanon.

Efter maten gick vi till en gigantisk godisaffär och hade en mysig kväll hemma med film.
På söndagen körde jag upp Jesper till boendet. Är så jobbigt när man åker därifrån men han kommer snart igen och vi pratar ofta i telefon. Hoppas att allt vänder snart, dem har iallafall börjat sänka dosen på en av hans mediciner så det verkar positivt.

Nu ska jag och Astrid bara ha en hemma dag. Ha en härlig tisdag på er....

Av Johanna - 13 september 2019 22:50

Igår var ingen bra dag alls så därför skrev jag inget.

Men idag har varit en bra dag. Dagen började med att jag åkte ner till läkaren för att lämna nya prover. Åkte hem och gav Astrid gröt innan vi gick ut på en promenad i nästan 2 timmar. Vi gick och hämtade ut paket med kläder som jag beställt och sen träffade jag en gammal kompis till mig innan vi gick hem igen.


Sen kom Jesper hem för en helg med oss, älskar när han kommer hem.

Väntade på att Mattias skulle hämta oss efter jobbet för att åka och handla. Och gissa om Jesper blev glad när han fick träffa en av sina stora Youtube idol Polski i affären och sprang ikapp och frågade om dem kunde ta en bild.

Efter middagen hade vi alla mys framför TV:n och kolladenpå Fångarna på fortet.
Nu ligger alla barnen och sover och det ska vi göra snart också då det är mycket att göra imorgon.
Ha en bra kväll/natt alla fina...

Av Johanna - 11 september 2019 13:18

Som ni läste i inlägget igår så har jag och Mattias fått en liten tjej, Astrid 5 månader. Hon är världens goaste dotter och lillasyster och förgyller våra dagar med många goa skratt.
Vissa vet att jag hade en tuff graviditet med svår foglossning där jag åt mediciner dygnet runt, hade kryckor, bälte m.m så min sambo fick sköta allt i hemmet samtidigt som han jobbade. Mitt i allt blev hans mamma väldigt sjuk och gick tyvärr bort lite mer än 1 månad innan Astrid kom så hon får tyvärr aldrig träffa sin farmor.
För läkaren fick jag inte ens dammsuga och tillslut var jag näst intill sängliggande. Mådde så dåligt över allt detta att jag mådde psykiskt dåligt där jag grät ofta för att jag inte klarade av saker som egentligen var simpla längre, att behöva bli så beroende av en annan person gjorde så ont i mig då jag alltid varit van att klara mig själv.

När Astrid kom gick allt så himla fort att inte ens barnmorskan var beredd då hon kom ut med raketfart när jag bara var 7cm öppen. Detta har tyvärr gjort att jag fått stora problem efteråt med kroppen, sånt som kvinnor gärna inte talar öppet om men jag tänker inte himla med något för i vissa fall syns det tydligt.
Min bäckenbotten fick en rejäl smäll där nästan all min knipförmåga försvann, så det är något jag jobbar på, och det i sin tur orsakar läckage så jag planerar allt när jag ska iväggenom att ta reda på var toaletter finns.
Bäckenet är så dåligt att jag måste använda bältet fortfarande och får inte träna och helst inte gå i backar, vilket inte är så lätt när man bor i Guldheden, måste också tänka på att gå korta steg. Äter även smärtstillande i höga doser varje dag med det hjälper inte alltid så vissa dagar så klarar jag inte av att göra mycket och gråter av smärta bara jag lyfter upp Astrid. Hade behövt träffa eller iallafall prata med andra som har det likadant för känner mmig så ensam.

Det sista som har tillkommit efter graviditeten är att jag har kännt min allmänt sjuk, svettas otroliga mängder bara jag rör på mig lite. Jag gick till läkaren och dem tog en massa olika prover som inte visade något så fick medicin mot deppression och ångest vilket inte alls gav nån effekt. Gick tillbaka och fick göra en massa andra prover som visade att jag har lågt prolaktinvärde och nu även för lågt kortisolvärde, så nu väntar jag på att få komma till läkaren för att ta reda på vad det beror på.

Men mitt i allt det jobbiga tittar jag på våran dotter och tänker på hur lyckligt lottande vi är.
Älskar alla mina barn så otroligt mycket, och Mattias ska vi inte tala om. Han är min klippa jag lutar mig mot, han lyssnar och försöker förstå och hjälpa mig med det mesta.

Nu ska jag passa på att vila lite nu när Astrid sover. Ska skriva ett mycket mer positivare inlägg ikväll när alla barnen sover för natten.

Av Johanna - 10 september 2019 21:31

Efter ett långt uppehåll är jag tillbaka. Mycket har hänt sen sista inlägget, ska försöka berätta så mycket som möjligt.

Har träffat världens underbaraste kille, Mattias. Min ena son Jesper blev akut placerad i familjehem vilket inte fungerade så numera bor han i Tranås på ett HVB där han trivs kanonbra.
Flyttade till killen tillsammans med Albin i i hans lägenhet i Lunden, därifrån till en bostadsrätt i Guldheden. Jesper är här varannan vecka och varannan gång hos oss och sen hos sin pappa vilket fungerar helt ok.
Vi har även fått tillökning, en liten tjej som heter Astrid som precis blev 5 månader (bild kommer).
Min mormor har blivit inlagd på sjukhuset i Kungälv efter ett rutin UL av hjärtat som visade att hennes ena klaff är så dålig att den måste bytas (aortastenos), men den opertionen blev inställd då min stackars mormor har åkt på nån infektion som inte läkarna kan hitta anledningen till. Är så jobbigt att se min mormor så himla dålig och man sover som en kratta nu för att man hoppar till av minsta ljud från mobilen och tror att den ringer.
Det var en "liten" uppdatering av vad som hänt så nu kommer jag börja att skriva daligen om inget annat kommer emellan.

Ovido - Quiz & Flashcards