Alla inlägg den 5 maj 2017

Av Johanna - 5 maj 2017 23:26

Känner att jag behöver skriva lite om varför jag är så dålig på att höra av mig till vänner m.m

Som jag skrivit innan har jag haft problem med mig själv ett tag och jag har varit hos kirurgen där jag opererade mig för snart 2 år sedan, hos olika andra läkare.
Grejen är så att jag haft problem med mitt ena bröst och jag har inte mått så bra. Har ätit antibiotika för att se ifall det blev bättre.
Men den senast veckan så här det börjat igen..
Svettningar på nätterna, dålig aptit m.m
Så i tisdagskväll när kan kände igenom brösten kände jag en knöl i armhålan nära bröstet. Ringde till VC i Kärra och bad om en snabb tid efter ett samtal med bröstmottagningen på Sahlgrenska men det dem endast kunde erbjuda mig va en tid om 3 1/2 vecka. Bad dem mer eller mindre dra åt helvete och bytte VC till Selmas läkarhus..
Åkte dit i torsdag kl 8 och fick en tid till läkare redan 8.45
Hon skulle skicka remiss till bröstmottagningen direkt då hon kände en knöl i armhålan där jag kände den och även nån mer mellan revbenen. Det jag blev rädd för va när hon sa att det va en fast knöl som inte gick att röra på. Så nu är det bara att vänta på provsvar och en tid så jag kan kolla upp en gång för alla vad det är.
Men nu är jag iallafall på rätt ställe..

Tankarna är många men den största av dem alla är:
Vem ska ta Barnen ifall det är något allvarligt? Vem ska hjälpa mig om jag inte orkar med?
Jag hoppas för min och mina barns skull att det inte är något allvarligt..
Vet att man inte ska måla FAN på väggen förrän man vet men dem har ingen annan än mig...
Känner att jag bara vill skrika rakt ut men det kommer inget ljud.

Onödiga meddelanden undanbedes just nu då jag kanske inte orkar svara på dem. Jag försöker prata med närmaste familj och vänner nu.
Kommer skriva mer om detta så fort jag får reda på något mer...

Av Johanna - 5 maj 2017 06:49

Och händer..
Precis som jag skrev ät det mycket som händer just nu och därför har jag inte skrivit på ett par dagar.
Tänkte jag skulle skriva ett inlägg ikväll och förklara lite mer... händer både saker med barnen och med mig själv... barnens saker kommer jag inte gå in på så mycket då det inte är bra att jag skriver öppet om det just nu under pågående process.
Men mina närmsta vet och det räcker med det just nu...
Njut av en solig dag, ha det bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards