Direktlänk till inlägg 10 maj 2017

Igår kom det ett samtal

Av Johanna - 10 maj 2017 19:48

Tidigt igår morse ringde dem från bröstmottagningen på Sahlgrenska och frågade om jag kunde komma dit idag 8.30
Inga problem så jag och imorse va jag där vid 8 och fick komma in med en gång.

Först fick jag göra en mammografi och sen fick jag sitta och vänta på läkaren.
Efter 30 minuter kom en sköterska och hämtade mig och så att jag skulle göra ett ultraljud och att läkaren skulle komma strax.
Läkaren kollade igenom allt med ultraljud och hittade 3 svullna lymfkörtlar varav 2 stycken va rejält stora. Sen så han att att han va tvungen att göra cellprov för att ta reda på varför dem va svullna.
Så fram med dem stora nålarna och in med dem för att ta ut proverna. Tyckte inte själva insticket va så farligt men sen gjorde det rätt ont när han drog nålen fram och tillbaka för att ta ut celler.
När det va gjort förklarade han att det kan hända att dem som kollar på proverna vill ha en biopsi som komplement. Då blir det lokalbedövning och ett litet snitt så dem kan komma in och knipsa av en bit av lymfkörtlarna. (Hoppas på att jag slipper detta.)

Kommer att bli kallad om max 2 veckor för svar via brev eller telefon.
Så nu är det bara den jobbiga väntan kvar om ett positivt eller negativt svar.
Den första veckan kommer nog bli helt ok med sömn men jag bävar inför andra veckan.
Nu är jag så otroligt trött efter alldeles för lite sömn den senaste veckan så det blir förhoppningsvis att jag somnar tidigt idag.

Återkommer när jag vet mer!
Ha en fin kväll och ta hand om varandra?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 november 2019 16:21

Jag var ju hos läkaren i måndags efter mycket tjat om att jag ville byta läkare då hon jag hade inte lyssnade på mig. Igår ringde läkaren mig och sa att mina prover för sköldkörteln hade ändrat sig och det var bara en tidsfråga innan det visade någo...

Av Johanna - 31 oktober 2019 09:41

Igår packa vi in oss i bilen och åkte hem till pappa och Ingalill. Annika och Elsa kom också dit och dem va lika gulliga ihop som sist. Astrid va lite små gnällig och rörig i sin stackars lilla mage. Efter en ipren för att dämpa smärtan hon hade...

Av Johanna - 29 oktober 2019 21:44

I söndags var det Liverpool på TV:n och Astrid var extremt intresserad och jublade stort när dem vann, haha. I igår var jag hos läkaren på morgonen och fick träffa en riktig läkare denna gången. Fick ta en massa nya prover och ska ev behandlas f...

Av Johanna - 26 oktober 2019 20:24

Haft ett par lugna dagar för att ta igen mig lite. Men idag har vi firat älsklingen som fyller 45 år. Grattis på födelsedagen Mattias. Älskar dig så otroligt mycket och jag är så glad att jag träffa dig. Jag är glad att just du är pappa till Astr...

Av Johanna - 23 oktober 2019 13:18

Veckan som varit har kommit ikapp mig. Har mått så otroligt dåligt och känner mig väldigt nere. Det började med att vi skulle ha en rolig helg med Jesper då han fyllde 12 år i söndags. Natten till fredagen 03.30 ringer läkaren från sjukhuset och...

Ovido - Quiz & Flashcards